neděle 22. února 2015

NT screening

Tak je na čase se podělit o dojmy z prvotrimestrálního screeningu.


Těhotenství je pro mě plné překvapení a při tomto screeningu se jich vynořilo několik dalších! Nejprve mě překvapilo, jak nízko ti bobci jsou. Myslela jsem, že bude stačit rozepnout sukni a vyhrnout tričko, ale né, já musela všechno stáhnout až skoro na půl žerdi, aby se k nim doktor dostal. S tím vyvstává otázka - pokud oni jsou tak nízko, co je to, co mi leze kolem pupku ven?

Další překvapení bylo, když doktor našel nejprve jedno (to níže položené) a hned o něm prohlásil, že toto se narodí jako první. Já myslela, že se ještě docela dlouho budou různě převracet a že své dominantní místečko si vybojují až časem. No, moc jsem po tom nepátrala a prostě jsem mu věřila.

Dětičky byly svéhlavé a na začátku ležely obě tak, jak jsme nechtěli - tedy z ánfasu. To bylo fajn proto, že jsme pěkně viděli jejich nožičky a ručičky, ale pro samotné vyšetření to bylo úplně blbě. Tak nám zatím pustil tlukot jejich srdíček, no jen to zapnul, už mi zas řinuly slzy. Jsem strašná plačka. Ten, který se narodí dřív, se otočil sám a tak se doktor prvně věnoval jemu. Sourozenec se ho moc nechystal následovat, a proto mě doktor párkrát klepnul (váhala jsem, jestli napsat klepnul nebo praštil - protože to klepnutí bylo docela silné) do břicha se slovy, že ho probudíme a trošku pozlobíme. Klepnutí párkrát opakoval a mrňous zřejmě pochopil, že po něm něco chceme a že nedáme pokoj, dokud to neudělá. Tak se milostivě otočil taky. Pan doktor jim tedy změřil šíjové projasnění, změřil i jejich délku od hlavičky k prdýlce (už je to 6 cm, což je o neuvěřitelné 2 centimetry více než před 14 dny) a ukázal nám, že mají močový měchýř - nevím, zda je to pro jejich vývoj tak klíčové, ale o jiných orgánech moc nemluvil. V té souvislosti jsem si uvědomila, že je to vlastně docela nechutný, protože oni už pijou plodovou vodu a pak jí vyčůrají a pak... jí zase pijou! Fůůůůj! Pak nám ukázal, jak leží spolu a na chvíli to přepl do 3D zobrazení. Říkal, že dali hlavy dohromady - leželi hlavičkama k sobě :)

Co je ale úplně nejdůležitější - doktor všechny naměřené hodnoty a výsledky z krve naťukal do počítače, který vyplivl výsledné riziko vývojových vad. Oba drobci ho mají menší než 1 ku 8000, což jsem pochopila, že je dobrý výsledek.

Jinak se poprvé účastnil ultrazvuku taky manžel, já čekala, že bude bulet jako já, ale chlapi to mají asi jinak - jen se usmíval, koukal se se zaujetím, ale dojatě nevypadal. Myslím, že mu to ještě úplně nedochází, že mám mimina v břiše. To mně ale taky ne.

Jo a od pátku nosím těhotenské kalhoty, jsou božííííí! Miluju ten elastický pás. Krásně hřeje a je tak pohodlný....


1 komentář:

  1. Úžasné... samé dobré zprávy :-) Gratuluju k výsledku ;-)!
    Kalhoty jsou super, viď? Já si je také nemůžu vynachválit :-)

    OdpovědětVymazat