pondělí 5. října 2015

Dvouměsíční holčičky

A máme tu update seriálu o vývoji holčiček :)



Zdá se mi, že oproti minulému článku došlo k určitému zklidnění. Je docela možné, že ono kňourání po zábavě, které jsem popisovala, bylo přetažení. Teď holky málokdy vydrží celou tříhodinovku mezi krmeními bdělé. Tak hoďku a půl si třeba hrajeme (ale stále to ani vzdáleně nepřipomíná "hru", spíš já jim něco říkám, ukazuju hračky, zpívám (nejčastěji mé milované Tata Bojs)) a když vidím, že začínají vypadat unaveně, tak s aktivitou trošku zmírním a ony mnohdy třeba samy odpadnou (viz foto v minulém článku :-) )
Také se mi zdá, že Adélka méně kňourá a více spí. Což je zvláštní. A taky to může souviset s tím, že už víme, jak ji uklidnit. Zabere bílý šum, případně šátek, případně obojí. Samozřejmě ale má své slabé chvilky a občas si pěkně zařve. Více než dřív si zařve i Anička. Stále tedy nepláče, ale ječí a "stěžuje si". To je ale velmi intenzivní a často velmi hlasité. A na mě to zabírá spolehlivěji než Adélčin pláč, na který už jsme si tak nějak "zvykli" (i když to zní hrozně...)
Holky už taky začínají vydávat i jiné zvuky než jen pláč. Taky si ručkama začínají "přidržovat" a přitahovat různé věci - samozřejmě bezděčně.

Pozitivní změna přichází také v noci. Dostali jsme od paní doktorky povoleno, že se holky smí v noci krmit na požádání, respektive že je nemusím budit a pauza mezi krmeními v noci může být až 5hod. A zrovna dnes se tak stalo! Holky jedly v osm a pak až v jednu ráno! A to jsem už Adélku musela budit, jinak by spala ještě déle! Snad jim takový režim vydrží... 

Tak se zase vrhneme na jejich rysy!


Adélka
Je daleko kontaktnější, než dřív, a taky než Anička. Její pohled už není ten prázdný pohled novorozence, ale je na ní vidět, že vnímá, ba možná dokonce i přemýšlí! S tím souvisí, že se začíná usmívat!!! Začalo to před pár dny, kdy jsem ji povzbuzovala k úsměvu během krmení a ona mi ho kupodivu opravdu oplatila! To jsem ale nevěděla, jestli to nebyla náhoda. Zkouším to od té doby při každém krmení a pokud není ve vyloženě špatné náladě, usměje se na mě!
Pokračuje v ukázkovém držení hlavičky a pasení koňů.


Anička
Už při pití neplive! Když se ale díky svému hltání zakucká, strááášně se vzteká :)
Má velmi ráda dudlík a má ho v puse v podstatě furt.
Trošku nám proplešatěla...
Holky mají teď obě přes čtyři a půl kila, Anička je pořád těžší než Adélka. Anička tedy zdvojnásobila svou porodní váhu.
Vybírá si ke spaní na mé hrudi vskutku krkolomné polohy. Např.

:-)
Aby ale věci nebyly moc pozitivní, tak mě tento víkend neuvěřitelně sral a rozesmutňoval muž. O tom se mi tady ale asi ani nechce psát. Jen bych si prostě představovala, že mi bude pomáhat s holkama a doma více... A taky že totálně nezazdí naše první výročí svatby, které bylo včera... :-(

7 komentářů:

  1. AHoojky mamino:-)...tak jak se máte?...jsem neskutečně ráda, že se mají holčičky takhle k světu a že to takhle parádně zvládáš....fakt máš neustále můj velký obdiv!:-)....my s Verunkou taky pokračujeme zdatně dál. Den ode dne je to lepší...

    jo chlapi...kdyby jim to tak šlo omlátit o hlavu co?....my máme první výročí akorát dneska:-)...vůbec tomu nemůžu uvěřit, že už je to rok od svatby....neskutečný rok....:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty tvoje komentare jsou vzdy tak mile a pozitivni :-) diky moc!!!

      Vymazat
    2. No nemas za co!!!vsak je to sakra potreba zlepsovat si naladu...a obzvlast ted...oni jsouiminka bajecne,ale byt s nimi cely dny a noci je obcas veeeelmi namahavy!:):(..no a jak se vam dari??nas furt trapi prdiky...uz zkousime i homeopatika,tak snaaaad!;)))

      Vymazat
    3. nam teda prdiky uz asi skoncily... takove to nekolikahodinove rvani, ktere nejde utisit, uz tu dloooouho nebylo (tuk tuk). Akorat vcera vecer nejak mrcela a obvykle tipy na ni nezabiraly, ale jinak dobre :-) dekujeme za optani.

      ted krome dvojcat resime jeste x dalsich veci - mimo jine stavbu domu - ktera uz zacala, HURAAA! Takze ted pribyde jeste spousta starosti a navic mozna ubyde jedna dulezita pomocna ruka, a to ruka tatinkova (ale neboj, rozvod se nechysta :-) pokud se stane to, co se mozna stane, tak o tom napisu v clanku... zatim neni nic jiste)

      Vymazat
  2. musíte si o tu pomoc říkat, chlapa to nenapadne.

    OdpovědětVymazat
  3. jééé děkuju za komentáře:-)...no s prdíkama to je srandy kopec no!:-/...nechápu, že to příroda nějak víc nedomyslela:-):-/...ale zatím nechci nic zakřiknout, ale vypadá to, že nám pomohly homeopatika...kééž by:-).....a jak se vede holky?

    OdpovědětVymazat