sobota 2. května 2015

Zastav se a odpočívej!

Mám pocit, že přesně toto se mi snaží moje tělo říct.

Včerejší noc byla hrozná.... Přijeli jsme večer pozdě, byli jsme na návštěvě u sestřenky, která se protáhla. Já jako obvykle řídila. Šli jsme spát odhadem po jedenácté. V jednu mě probudila šílená bolest v zádech. Pravá ledvina. Snažila jsem se zachumlat do peřiny co nejvíce to šlo, abych měla na záda teplo. Bolelo to tak, že jsem se v posteli kroutila jak žížala a hledala polohu, která by poskytovala aspoň trošku úlevu. Co bylo nejhorší, bolest vystřelovala přes bok až do břicha. Bolela i celá pravá půlka břicha. Rozhodla jsem se jít se nahřát do vany. Seděla jsem v polonapuštěné vaně a proudem horké vody si nahřívala bolavou ledvinu. Konečně úleva, nebolelo to. Přesto jsem ale cítila, jak se v břiše melou děti a že mám i břicho stažené bolestí. Přesunula jsem se zpět do postele. Tam to zase začlo bolet a děti kopaly jak šílené. Silně a často. Měla jsem o ně neuvěřitelný strach. Že ta bolest způsobí kontrakce a já začnu rodit. To by ještě neměly šanci přežít. Sledovala jsem hodiny a dávala si čas do půl třetí - jestli se to do té doby nezačne zlepšovat, seberu se a pojedu na pohotovost. Za nějakou dobu bolest začala ustupovat. Ani jsem nestihla počkat, až zmizí úplně, a vyčerpáním jsem usnula.

Ráno jsem se probrala jakoby nic. Po bolesti žádné památky. Byla jsem ale pořád vystrašená, nevěděla jsem, co se to dělo a hlavně jaký vliv to mělo na děti. Trošku jsem googlila a zjistila jsem, že zánět močových cest není pro nenarozená miminka žádná sranda. Já trpěla opakovanými záněty močáku už od dětství, a proto jsem nechtěla nic podcenit. Tak jsem se vydala na pohotovost. Nejprve jsem zamířila na urologii. Nebudu nic nalhávat, šla jsem tam s pocitem hysterické těhule a do poslední chvíle jsem si říkala, jestli to nemám otočit a "léčit se" sama doma čajem. Nechtěla jsem nikoho obtěžovat. Začala jsem ledvinu ale zase cítit. Myslela jsem na to, že teď nejde o mě, že jde o děti. Na urologii mi zjistili zánět, jak jsem trošku čekala, a taky to, že mi z ledvin správně neodchází moč. Že velká děloha tlačí na ledviny a ty se nemohou správně vyprázdnit. Předepsali mi antibiotika a postrašili mě trošku tím, že jestli se situace nezlepší, možná mi budou muset zavést stent - což je nějaká trubička vedoucí z močové trubice až do ledviny. Sestra mě informovala, že se zavádí bez anestezie, čímž mě ujistila v tom, že toto opravdu nechci zažít.

Pro jistotu jsem si zašla ještě na gynekologické oddělení, aby tam zkontrolovali, jestli jsou děti v pořádku. Nepůsobilo to na mě moc dobře, protože na té stejné pohotovosti jsem seděla před vice jak pěti lety s podezřením na kvasinky - a odcházela odtamtud o dva týdny později chudší o vejcovody. Nicméně přišla neuvěřitelně milá doktorka, která mi vysvětlila jak urologický nález, tak i velmi podrobně vyšetřila jak děti, tak můj čípek. Všechno bylo úplně v pořádku. Tak jsem si oddechla a mohla jít domů.

A tak se prolívám čajem, ležím zachumlaná v dece a odpočívám. Ptala jsem se miloučké doktorky, jestli si myslí, že bych měla zůstat doma. Řekla, že ve 24. týdnu s dvojčaty by zůstala doma až do porodu. Pak ale dodala, že pokud je tohle jediný a první problém, který v těhotenství mám, a pokud mám kancelářskou práci, tak ještě chvíli do práce chodit můžu. Řekla mi ale, že se musím šetřit a odpočívat, že to, že teď vypadá vše v pořádku, neznamená, že se stav nemůže během pár dní zhoršit. Tak jsem byla rozhodnutá, že po dobu léčby zůstanu doma. Ledva jsem ale došla domů, už jsem myslela na to, co musím v práci udělat a co zařídit ještě kolem stavby domu, a už jsem začala dumat nad tím, jestli bych přece jen nezvládla chodit i s antibiotiky do práce. Ale pak jsem si řekla - proboha, vzpamatuj se! Práce neuteče, ale já se teď musím ze všech sil vynasnažit, abychom já i děti byli v pořádku! Musím na ně už konečně začít brát ohled... Takže teď týden zůstanu doma a pak se uvidí...

3 komentáře:

  1. Uff... tenhle článek mě trochu vyděsil :-(. Záněty močových cest znám také dobře, je to děs. A jestli máš ještě takový problém s ledvinou, tak to nepodceňuj a pěkně doma odpočívej, aby ses vyhnula tomu stentu. Práce se nezblázní. Já jsem si to také neuměla připustit a říkala jsem si, jak mi bude práce chybět a jak to tam beze mě nezvládnou. Ale každý jsme nahraditelný :-). Už jsou to 3 týdny, co jsem doma a je mi fajn... Takže držím palce, ať jsi brzo fit ;-)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no mne to vydesilo taky, ani nevis jak...
      od te patecni noci je to nastesti dobre, obcas tu ledvinu citim, ale ne tak silene moc... ale je videt, ze neco neni ok - vcera jsem u babicky s dedou vypila litr mineralky a nechtelo se mi vubec curat :( bojim se, kolik se toho v te ledvine zadrzuje...

      a dnes jsem byla na gynde vypsat si nemocenskou a doktor nejak automaticky pocital, ze uz to vypisuje az do porodu... a tvaril se, ze bych asi jako mela zustat doma, ze uz mam narok a uz prece jen tehotenstvi pokrocilo... no uvidime, domluvili jsme se, ze se domluvime pristi tyden, mam v pondeli test na cukrovku...

      Vymazat
  2. No, teď se hlavně šetři, ať jsi ty, ledvina i miminka v pořádku, to je nejdůležitější! Pak uvidíš, ale myslím, že kdybys zůstala doma, tak na to máš opravdu nárok a určitě to všichni pochopí...

    OdpovědětVymazat