neděle 26. dubna 2015

Máme kočár + recenze dalších těhotenských pomocníků

Hurááá! Kočár jsme koupili na první dobrou. Myslím, že to bude i tím, že na designu kočáru nějak extra nelpím, neberu ho jako nějaký svůj módní doplněk, ale prostě jako vozítko pro děti, a taky svou roli hraje to, že jsem úplná kočárková panna a kromě popojetí pár kroků s nějakým vypůjčeným dítětem jsem nikdy žádný nevezla, a tudíž ani nevím, co od kočáru očekávat...

Když jsme pro kočárek jeli, trošku na mě dýchla nostalgie. Vyrazila jsem z práce a jela sama po dálnici, což jsem pravidelně dělala, když jsem jezdila na kontroly do Zlína. Docela jsem si to užívala, před sebou jen kilometry asfaltu, oblíbená hudba, čas přemýšlet a rozjímat. A teď takový flashback. Občas se mi to stane. Třeba když jsem si nedávno kvůli něčemu dezinfikovala ruce. Máme takové to antibakteriální mýdlo, které se dá použít bez vody. Používala jsem ho každé ráno, než jsem šla píchat injekce. A teď jen stačilo, když jsem ucítila tu "vůni" a okamžitě si vzpomněla na celý ten rituál. Stejně je to neuvěřitelné. Vzpomínala jsem na to, jak mi při transferu na obrazovce ukázali dva shluky buněk, a říkala si, jak je neskutečné, že tyhle dva "shluky" mají každý už necelých 30 centimetrů. Plně si uvědomuju, že tohle je ten největší zázrak, kterého kdy budu svědkem.

No, to jsem se trošku zasnila... Zpátky ke kočáru! Měla jsem trošku strach, že když je "jetý", tak bude ušmudlaný a ošklivý... Ale překvapilo mě, že zvlášť hluboké korbičky byly jak nové. Paní si dala tu práci a vše vyprala a vyčistila, což jsem kvitovala. Paní nám ukázala, jak se vše skládá a ovládá (a je to docela věda!), a my byli téměř okamžitě rozhodnutí, že si ho vezmem. Přiznám se, že svou roli hrála i má flegmatická povaha (hlavně to moc neřešit a moc dlouho se neotravovat), takže jsme si ho vzali. Čas ukáže, jaké to bylo rozhodnutí. Včera jsme ho na zahradě u tchánů poprvé skládali a je teda obrovitánský. Ale to by byl každý kočár pro dvě děti... No a taky jsem vytáhla metr... Trošku mě zaskočilo, že má na délku 145 cm :-D Hlavně tedy kvůli problému se skleněnou stěnou. No, co se dá dělat, buď se tam nějak vytočíme, nebo to prostě budeme muset vymyslet nějak jinak. Včera mě pobavili chlapi (manžel a tchán), kteří vymysleli, že se určitě vytočíme, když ten kočár trošku přizdvihneme (a zvedli rukojeť kočáru snad do úrovně ramen). Výborný nápad, to se bude novorozencům určitě moc líbit, pokud budou mít to štěstí a nevysypu je ven... 

Ale, rozhodla jsem se tu sesumírovat pár těhotenských přípravků a pomocníků, které jsem za těch 5 měsíců stihla vyzkoušet.

Těhotenské mazání
  • Bepanthen mast na strie   
    Řekla bych, že se právem řadí na první příčku. Je fakt skvělý. Krásně voní, je hezky hutný, ale rychle se vstřebává. Nevýhodou je vysoká cena (já kupovala v akci, ale jinak stojí cca 399Kč) a taky to, že pumpička přestane fungovat ještě když je v nádobce docela dost krému. Já pak musela tu pixlu rozřezat a to, co jsem vyškrábala, mi vystačilo ještě na dvě nebo tři mazání.
  • Saloos těhotenský olej
    Za mě ne... Vůně je docela příjemná, ale příšerně dlouho se vstřebává. Používám jen večer, kdy můžu třeba půl hodiny ležet s odhaleným břuchem a čekat, až se vsákne.
  • Elasti-Q 
    Takové to - nenadchne, neurazí. Vůně taková normální, konzistence též. Vstřebává se dobře. Nesmíte se nechat překvapit, když se vám při roztírání najednou objeví na celém břiše takový bílý film - naštěstí docela rychle zmizí. Byl ale za docela dobrou cenu (kolem 160 Kč)..

Kakání :)))
  • Lactulosa/duphalac - nejlepší přátelé!
  • Glycerinové čípky - poslední záchrana, naštěstí jsem zatím použila jen asi 2x a to už jsem měla fakt křeče...
  • Psylium - na mě bez efektu (ale je fakt, že jsem ho měla jen asi dvakrát třikrát)
  • Švestky a šťáva z nich - na mě bez efektu
Spodní prádlo
  • těhotenské kalhotky - těhotenství klade značné nároky i na spodní prádlo. Já jsem naštěstí dosud byla ušetřena trampot s podprsenkami (prsíčka stále ne a ne růst, k sakru! :-D je to asi jediné místo na celém mém těle, které zůstává po celou dobu těhotenství v konstatní velikosti). Většina mých kalhotek mě docela brzy začala řezat a škrtit. Takže jsem se dostala do bodu, kdy točím asi desatery kalhotky furt dokola a počítám s tím, že s koncem těhotenství odejdou do věčných lovišť. Nicméně jsem zjistila, že existují i těhotenské kalhotky. V DM jsem narazila na tyhle:
    Byly za docela dobré peníze, myslím že nějak kolem 80 Kč jedny. Velikost L mi připadala jak pro slona, takže jsem si vzala M. Doma jsem s politováním konstatovala, že potřebuji velikost pro slona a příště už si koupila dvě Lka. Ještě jsem je na sobě neměla, takže zatím nemohu posoudit, jak sedí.
  • těhotenské silonky (myslím že jsem měla z Lindexu a z HM) - dobře posloužily po dobu asi tak prvního trimestru. Když jsem se je pokoušela obléct teď, tak se mě pokoušely přeřezat v oblasti pupku vejpůl. Co teď? Chtěla jsem si vzít šatečky a mé výstavní nohy s výstavními pavučinkovými žilkami silonky rozhodně potřebovaly. Vytáhla jsem tedy všechny silonky, co jsem doma měla a našla ty s nejvolnějším pasem. Oblékla si je a pas stáhla pod břicho. Nebylo to ono, celý den bych v tom nevydržela. Tak jsem se rozhodla na několika místech gumku v pase nastřihnout. Skvělé! Velmi pohodlné! Už nebudu nosit a vymýšlet nic jiného!
  • legíny - zabrousila jsem do Tezenisu s naivním dotazem, jestli nemají něco pro těhotné. Haha. Samozřejmě že neměli, ale paní mi přinesla jakési legíny, které prý maminky kupují, protože jsou nízké (nosí se tedy pod břichem), v pase nemají skoro žádnou gumu a jsou velmi pohodlné. Považovala jsem to z její strany za pouhou touhu mi něco prodat, ale i tak jsem si řekla, že je zkusím. Paní na mě mrkla a zeptala se, jestli velikost M. Zasmála jsem se a řekla, že rozhodně potřebuji L. Kupodivu byly fakt pohodlné, a tak jsem si je vzala. Musím říct, že jsou fakt dobré a asi si tam zajdu ještě pro jedny. Je to trošku paradox, protože když jsem otěhotněla, tak mi jedna kolegyně říkala, že strávila skoro celé těhotenství v legínách a že to bylo super pohodlné. Pomyslela jsem si něco na styl "tak k legínám se nikdy nesnížím"... No a vida :-)
To by zatím bylo asi tak všechno. V některém z příštích článků vám napíšu, co si plánuju ještě pořídit.

Jinak vám musím říct, že mě trošku trápí sny... Četla jsem, že ženám v těhotenství se často zdají hodně živé a reálné sny a taky proto, že se cítí zranitelné, se jim často zdá o tom, že je partner opouští nebo je podvádí. Jeden z takových snů jsem dnes měla. Je to fakt hrozné, protože se pak probudím a jsem smutná tak, že se mi chce brečet - není to vůbec takový ten úlevný pocit "ufff to byl jen sen", ale prostě se probudím v depce... Je to fujky!

A zítra jdeme na kontrolu k našemu doktůrkovi, tak už se moc těším...

Žádné komentáře:

Okomentovat