čtvrtek 26. června 2014

Konzultace, tentokráte ne příliš slavná

Tak mám za sebou konzultaci našeho neúspěchu.
Moc nového jsem se tam nedozvěděla. Že to byl propadák jsem věděla, že mi v příštím kole zvednou dávky jsem taky věděla. Potvrdilo se mi to, co jsem si myslela, že u jiných žen při této dávce hormonů bývá získ kolem 10-15 vajíček. Takže já se se svejma čtyřma chuděrama můžu zahrabat. Prý to ale nikdo nemohl předvídat, jsem mladá, celkem zdravá žena, všechny hodnoty v krvi byly v normálu. Tak mi udělali ještě test ovariální rezervy (AMH), je to teď docela populární. Myslím, že mi to bude na prd, protože to měli udělat už před tím prvním ivf, co teď s tím výsledkem? Že reaguju blbě už víme... No, aspoň zase způsob, jak ze mě vytáhnout dalších 700,- Kč. Né, náhodou, cena za celou tuhle proceduru mě velmi příjemně překvapila, ale o tom později. 

Takže příští pokus bude v září a dávky budou více jak dvojnásobné, přímo koňské. Jaké to na mě bude mít dopady radši nepřemýšlím. Nedá se nic jiného dělat... 
Do té doby se mám řídit zejména Desaterem pro zdravé těhotenství, nebo tak nějak se to jmenuje, co mi doktor dal. Nepít, nekouřit, hodně spát, odpočívat, přiměřený pohyb, brát vitamíny, a bod deset je obzvlášť podařený, neboť se v něm doporučuje pobyt v přírodě a zeleni. 

Co mě ale překvapilo, že v úterý naše embryo ještě existovalo, vyvíjelo se a prý už začalo samo hatchovat, což znamená, že leze ze svého obalu a chce se zakousnout do dělohy. Doktor o něm dokonce mluvil jako o ukázkovém. Bohužel mu to nebylo chudákovi nic platné... Ale skutečnost, že jim v labině roste moje dítě, krásně prosperuje a chce ke mně, ale bude muset být zničeno, mi vehnala slzy do očí. Musela jsem si opakovat, že to je to nejlepší, co teď můžu udělat, že bych nemohla dopustit, aby se celý život bálo rakoviny jako já....

Ale zároveň jsem se neubránila myšlence, že jsem celkem ráda, že v době mého zplození nikdo neměl o BRCA a o PGD ani šajn, protože jinak je dost možné, že by mě taky někdo v laborce vyhodil do koše. 

Ale konzultace přinesla i nějaké dobré zprávy. Naše pohlavní buňky si rozumí, jsme schopni vytvořit i z mála krásné embryo, které se dožilo až 6. dne, což je úspěch! Pan doktor taky označil za úspěch, že jsme si ověřili, že genetické sondy fungují (což jsem myslela, že je jasné, když to stojí 35 tisic) - z toho jsem nabyla dojmu, že moc lidí si kvůli BRCA nenechává tu genetiku dělat. No a v neposlední řadě mě potěšila cena, jak jsem již avizovala výš. Nebudu se tu rozepisovat, kolik jsme za co platili, ale čekala jsem to mnohem horší. 

Teď ale nevím, co přes prázdniny s tímto blogem? Chcete články i netýkající se ivf? Když už jsem se tu tak rozšoupla, tak asi do září psát nepřestanu. By mi to chybělo :)

1 komentář: